lørdag 5. april 2008

Dagens økt: trilletur på litt over mila

Som en relativt nybakt mor (min sønn er nå straks 8 mnd), så har jeg gjort meg en og annen erfaring både når det kommer til trening FØR graviditet, trening UNDER graviditet - og ikke minst trening ETTER fødsel med baby "på slep". Tro meg når jeg sier at hver enkelt livssituasjon har sin sjarm - eller mangel på sådan om du vil ;)

Fra å gå fra en veldig aktiv hverdag med god trening i gjennomsnitt 3 dager i uken, så sa det bom stopp når jeg ble gravid. Jeg var livredd for at den lille bønna i magen min skulle krepere ved hver eneste sit-ups jeg tok, så jeg sa takk og farvel til treningssenteret under i hvert fall 7 av de 9 månedene et svangerskap varer. Sånn rent bortsett fra at jeg hadde nok med å være både kvalm og trøtt mesteparten av døgnet, ja så hadde jeg etterhvert mer enn nok med å bare komme meg til og fra jobb - for ikke snakke om opp av sengen/sofaen/stolen sånn de siste par månedene.. Etter en fødsel som tok ut de siste kreftene jeg hadde, og som i tillegg gav meg en kropp hvor jeg knapt kunne gå de første to ukene - ja så var jeg riktig så spent på hvordan livet med trening og aktivitet nå skulle bli.

Løsningen - når kroppen ble mer på lag igjen - ble å trille tur med sønnen min. Trille, trille, trille, hver eneste dag det er mulig å gjennomføre. I dag har f.eks. hele den lille familien vår vært på trilletur, og vi var ute i godt driv i hvert fall i 1,5 time. Det gjorde godt for både kropp og sjel! Sånn holder vi stort sett på - sålenge været og føret tillater det så er vi ute på en god runde så ofte det lar seg gjøre. Bare husk gode sko, og kle deg godt!

Siden det jo fortsatt er helg, så har vi bestemt oss for at dagens "fortjent" skal være brownies til kvelds ;D Og det er lov, for har du trent så har du jo fortjent. Enklere blir det ikke.

Ingen kommentarer: