søndag 17. november 2013

Seal skinz thin mid length sock

Prøvd: thin mid length sock fra seal skins
Pris: 449 (XXL.no)
Bruksområde: ute

Her er sokkene. Ser ikke akkuratt veldig fine ut men...Brukenes er de!
Første snøfall på vettakollen!


Plask!
Har prøvd disse sokkene en liten stund nå. Årsaken er at jeg pleier jeg å løpe en rundt 30 min, og så går jeg en time etter det, og resultatet er at jeg blir kald og våt på beina. Selv om jeg har ullsokker på. For å se om jeg kunne unngå dette, tenkte jeg å teste ut disse sokkene fra seal skinz. Dette skal være vanntette sokker, som også skal puste. skeptisk, men greit nok, verdt et forsøk. Jeg så for meg bruksområde løping/gåturer, og til det må jeg vel si at det har fungert bra. Jeg kjenner vannet strømme inn og legge seg rundt sokken, men jeg blir faktisk ikke kald. På sett og vis synes jeg vel ikke akkuratt de puster, for foten er fuktig under sokken, men de er tette for det kalde vannet utenfra. Dermed opplever jeg at jeg er varm på foten, men likevel fuktig. Konkluderer derfor med at det fungere ganske bra til løpe og gåturer. Jeg blir ikke kald på beina når jeg stopper. Det må likevel sies at jeg i tillegg synes det fungerer aller best med en ullsokk under sealskinz sokken. Uten det opplever jeg den rett og slett som for tynn til vinterværet som nærmer seg. Så, med en ullsokk under er denne sokken helt optimal for løpe/gåturer der man kommer utfor mye vann, gjørme, myr og fuktighet, og kanskje skal stoppe og være i ro en periode, eller endre aktivitetform til noe roligere underveis.  Jeg tror likevel ikke sokken egner seg noe særlig til fotturer i fjellet sommerstid. Da tror jeg den blir klam og for varm. Men til løpe/gåturer med joggesko nå oktober/november/desember, ypperlig! Men, jeg synes den er for dyr, 450 kr? Det er i meste laget for en sokk. Terningkast 4.


Ingen kommentarer: