søndag 13. april 2008

Sørlandets første bidrag

Takk for invitasjonen Helene :)

Kan jo ikke annet enn å hive meg med, og håper jeg kan bidra med litt etterhvert. Er inne i en ganske god treningsperiode nå, der pulsklokka virkelig får kjørt seg. For det meste blir det spinningtimer, men skal forsøke å legge inn litt mer styrketrening også.

I løpet av uka som har gått har jeg fått til tre gode økter. Spinning på mandagen, spinning på onsdagen og 50 minutter på tredemølle samt litt styrketrening i går. Tredemølle vil for meg si gåing, siden jeg er mer eller mindre allergisk mot jogging.... ;) Men jeg la inn en form for intervaller i går, der jeg stort sett holdt jevnt tempo, men med variasjon i motbakker (mellom 0% til 10 % stigning). Skrotten ble både varm og sliten gitt!

Når det gjelder spinningen så holder jeg fremdeles på å dø hver time, men det blir gradvis bedre :) Forrige uke kjøpte jeg spinningsko også, i håp om å ta treningen til nye høyder. Første timen ble en ren lidelse for mine sære føtter, men med litt justering av disse klipsene og litt mer bruk av skoene, så håper jeg det skal komme seg. Får gi de en sjanse i alle fall, før jeg eventuelt innser nederlaget. Uansett, formen er underveis, det tar bare litt tid!

I dag tror jeg det blir en skikkelig sløv dag, med noen timer på sofaen, men får skrive det på kontoen for "fortjent" :) Begynner jo ny uke i morgen, og da skal skrotten til pers igjen!

5 kommentarer:

Helene sa...

Ha ha, så bra! :o)

Du er så flink til å trene Trine - stå på videre, det er inspirerende for oss alle :D Og så moro at du tok "utfordringen" med å bli med her!

Spinning har aldri helt vært min greie (jeg får så vondt i rumpa, og kommer aldri over det nivået og til det neste hvor det blir bra igjen!!), men disse Nittedølingene er ganske så hekta på sykling generelt ;D
Veldig bra at du har funnet DIN greie i hvert fall! Gjett om du har FORTJENT, for å si det sånn ;)

Rolf Inge Dalen sa...

Det eneste jeg savner fra tiden på Elexia, er løpemaskinen. Hater å trene i apparater. Motbakkegåing er kult. Skulle prøvd motbakkegåing med 20 kg. sekk på ryggen en gang. Før sommerens fjelltur. :-)
Håper de har en spenstig tredemølle ombord på "the Jewel".

Rolf Inge Dalen sa...

Eller motbakkegåing med trillekoffert... på tredemølle?? :-} For den ekstreme jet set globetrotter det da.....
Heeeeeeeeee heeeeeee heeeeee.

Rolf Inge Dalen sa...

VENT!! Jeg har en til ... Hva med NM i Motbakke trillkoffert??? Hæ?? Ikke???

Helene sa...

Ok, jeg skjønner vi må gjøre et Trent-og-Fortjent-stunt på tredemøllen ombord på "the Jewel" som pappa så staselig kaller båten.. ;D

Jeg er klar. Som et egg.