tirsdag 5. november 2013

Trent og fortjent- vintersesongen (snart) igang!


Nå vil jeg igang med dette igjen!! Etter 6 uker i fjellheimen fikk kondisjonen ett lite løft kan man si, og nå er det GØY å trene! Jeg har kommet i såpass ok form at jeg nå bobler over av energi og lyst på å trene! Får se hvor lenge det varer....kan jo være ett blaff....  Men, enn så lenge tenker jeg å utnytte denne ekstra energien og treningslysten jeg har om dagen til å bli enda bedre!
Har satt meg opp noen mål for vintern. Rye løpet blir neste års mål. Vil forbedre tiden der. 5 km løp totalt, fordelt på sti og grusvei.

MYSEBILDE. sol. Her hadde trent og fortjent treningsleir i Nittedal. Storesøss dro meg med ut på løpetur. SØNDAG morgen!!!?? Galskap ja. Deilig? ja absolutt!!! Fortjent? Gooood følelse. fornøyd. stolt. Laaang frokost. kaffe..  En super økt!!
Min  trening gjennom vintern blir slik:
- Løpe 2-3 ganger i uka. Har tenkt å fortsette med å løpe gjennom vintern. Klarer nå å løpe 25-30 min 2-3 ganger i uka uten at knærne streiker. Det akter jeg å fortsette med! Har rustet meg med piggsko fra Asics og 2xu kompressjons vintertights.
Yeey! Morgen tur til Vettakollen! Så flott utsikt og natur, rett utenfor Oslo by??=)

- Skitur 1-2 ganger i uka. Digger å gå på ski. Dette skal være koseturer. Gjerne termos og kaffe i sekken.


Koselig å ha noen gode venner å dele tur-morgenkaffen med!

Elsker naturen....  treklem!

- Truger! 1-2 ganger i uka. Trugene skal virkelig brukes i år! Disse skal jeg benytte til offpiste  utforskning av nordmarka, med kart og kompass og kaffe på termos! Trugeturer er genialt bra trening, og veldig gøy når man får se nordmarka utenfor løyper og stier!
Fine trugene. Tubbs Journey 30 truge. Hvis noen skal ha,  er denne modellen best i test, med godt feste opp og ned bakker, skare og løssnø.
God bæreevne. Passer fjellsko, skisko og fotposer. Hælforhøyer til bratte motbakker. Og kanskje aller best, bæreflaten løfter seg selv opp fra bakken, så du praktisk talt kan gå helt normalt. Uten å løfte beina 90 grader opp for hvert steg. Det er digg det!

Sukk sukk og atter sukkert. Her tror jeg bildet taler for seg.
- Til sist men ikke minst, styrke. Har begynt med noe så enkelt, og kanskje kjedelig som situps og push ups... fordelen er at det kun er to øvelser. Dvs, ikke for mye å gape over for en som eegentlig kanskje synes det er mest behagelig å la være. Med kun de to øvelsene blir kanskje ikke kneika for å gjøre styrkeøvelsene så altfor stor. Tror det er lurt å ikke gjøre for mye hvis man vil klare å holde på i lengden. Når jeg har holdt på med dette litt, vil jeg legge inn flere styrkeøvelser, da tenker jeg det blir forebyggende øvelser på knærne. Skadeforebyggende styrke er viktig. Men, push ups og situps styrke er også gøy, for det gir jo så fort resultater, og DET gir mersmak det! Jeg vil bli sterk. Sterk til å tåle mer trening. Sterk nok til å tåle en stillesittende studiehverdag.

Det var det. Dette vil jeg trene gjennom vintern! I tilegg kommer det overnattingsturer og gåturer. Kanskje en spinningøkt på treningssenter. Kanskje en gruppetime. får se. Akkuratt nå synes jeg det er godt å være ute. trene ute. Få frisk luft.
Vakker overnattingstur til ørfiske i høst

Kanskje Trent og Fortjent skal kaste seg inn i vinterhalvåret? Hvordan skal dere trene gjennom vintern? Noen som blir med på Ryeløpet?
Noen som blir med på Ryeløpet 2014? Pris 150 kr. Bading etterpå for de som vil! =)



Og sist men ikke minst:
Det aller aller beste er gode tur og treningsvenner!
Bedre økter og opplevelser får man ikke enn de man deler med andre!!
Her fra morgentur til vettakollen med Trude og Elena! =)

Ingen kommentarer: